Budapesta

Am trecut de multe ori prin Budapesta, dar nu m-am oprit niciodată până week-end-ul care tocamai s-a încheiat! De fapt nu m-am oprit, ci asta era destinația finală: Budapesta! Nu eram hotărât că vreau să merg, deși excursia era plănuită din timpuri străvechi... Abia cu 3 zile înainte de week-end-ul magic, am zis un DA ca în fața altarului! Era vorba de un low cost trip așa că am căutat o cazare mai ieftină. În fond și la urma urmei era vorba despre o singură noapte. Am fost 5 oameni, 4 băieți și una bucată fată! Ne-am orientat după ceva 4+1, adică ceva neaparat single room included (pentru ea, asta vis-a-vis de postul precedent). Am găsit MushRooms

În poze arată destul de bine. Pentru 12, 13 euro pentru cât am plătit de persoană, cred că arată prea bine, dar asta numai în poze! Când am ajuns acolo, mai să nu credem ce vedem în fața ochilor. Arăta deplorabil! Câțiva muncitori tăiau și sudau de zor niște țevi, pe balustradă erau haine puse la uscat. Un lift, probabil funcțional dar desprins din filmele horror. Pereții negri cu zugrăveală gata să cadă iar atmosferă era una de-aia de lagăr de contrare! :)) Ne ziceam că nu poate fi ăsta! Ne gândeam totuși că doar exteriorul arată așa și că poate camerele arată ca cele ale unui hotel de 4*. Cu noi mai era un german, care la fel, părea cam nedumerit. Se uita cam încrâncenat și își verifica mai tot tiimpul telefonul și geanta de pe umăr. După minute bune, a venit cineva după noi (o blondă, undeva trecută de 30 de ani care atăta cam bine, și care ne-a ca făcut să ștergem imaginea filmului Hostel din minte. Cel puțin pentru 4 dintre noi. Nu știu dacă și-a cerut scuze pentru că am așteptat cam mult acolo și că ne-a cam întunecat mintea cu priveliștea de acolo, dar am trecut peste.

După vreo 5 minute de mers, am ajuns undeva care arăta ceva mai decent și mai digerabil. Acum problema era că ce am văzut în poze părea de domeniul SF-ului! Mai mult decât atât, erau paturi duble și nu single... Noi eram 5, după cum am mai zis și aveam 3 camere: una cu doua paturi (single bed) și două cu paturi duble! Ne-a luat ceva timp să ne decidem, dar am rămas pentru că era greu să căutam altceva. „OK, fie, rămânem că nu murim o noapte!” - și am rămas. Apoi am ieșit să vedem orașul!

Ungurii mi-au lăsat o impresie destul de bună. Spre deosebire de cehi, sunt mult mai deschiși  cu străinii și vorbesc engleză, până chiar și vârstnicii! Știu să se vândă foarte bine. Exploatează turismul la maximum. De exemplu, cei care vindeau suveniruri încercau să te convingă cu orice preț să le cumperi produsul. Pentru început te întreabă de unde ești pentru ca apoi să-ți vorbească în limba ta! Au pregătite vreo 6, 7 limbi, sau poate chiar mai multe. Oricum, în ce privește turismul sunt cu foarte multe clase peste noi. Am avea multe de învățat de la ei.

Budapesta e un oraș foarte mare, cam dublu decât Bucureștiul dar numărului populației e cam același:

Potrivit Wikipedia:
Budapesta: 525.16  km² / 1.721.556 locuitori
București228  km² / 1.677.985 locuitori

Sunt foarte multe obiective de vizitata și cu siguranță două zile nu sunt suficiente! Nu știu cât % din obietivele turistice din Budapesta am văzut noi în două zile, dar nu cred că e un procent prea mare. Ne-am dat cu barca pe Dunăre, am văzut un castel, am tras cu arcu', ne-am mai plimbat prin centru, și nu mai știu ce am făcut!

La întoarcere, am avut probleme cu locurile în tren. Biletul (comun) nu era prevăzut cu locuri (așa cum ar fi normal), și mai toate compartimentele erau rezervate. Am găsit 3 locuri într-un compartiment și două în alt compartiment. Până la urmă am făcut să fie bine și niște cehi ne-au cedat compartimentul. În compartiment am întâlnit pentru prima dată în viață un Sud Coreean, Kwon (cred)... mă gândesc că presupuneți ce s-a întâmplat: GANGNAAAAAAAAAAAM STYLE!!! :D Despre el vă zic în episodul următor! Ca un preview așa: a fost și în România!

Acum niște poze de la Ritesh: